Menu
Travel & Lifestyle

חופשה משפחתית בסטייל : חבל ברטאן

בסוכות האחרון החלטנו לצאת לחופשה של שבוע באירופה עם הילדים. בחיפושנו אחר טיסה באיזיג’ט נתקלנו בכרטיסים לעיר נאנט (Nantes) שבצרפת. לאחר בדיקה במפות של גוגל הבנו שמדובר בחבל ברטאן (Bretagne) שבצפון מערב צרפת. רצועת החוף הבלתי נגמרת, התרבות הקלטית, הקרפים המפורסמים של ברטאן ורוטב הקרמל המומלח יחד עם האפשרות לבקר במון סן מישל (Mont Saint Michele) הקסימו אותנו, ואני כבר התחלתי לחלום.

saint michele castle
מון סן מישל – כשהחלום הופך למציאות

לינה בדינאן

כמשפחה אנחנו אוהבים לצאת לטיולי כוכב. המשמעות היא שאנחנו בוחרים מקום אחד לישון בו ומשם אנחנו מטיילים ברכב שכור בכל יום לאתר שונה. מצאנו שזה מוריד את הלחץ מהצורך להספיק לראות כמה שיותר, ובמקביל מסייע להסתגלות קלה יותר של הילדים (ושלנו) למקום החדש. שכרנו רכב בנאנט ובחרנו להתמקם בעיירה דינאן (Dinan). עיירה ציורית ומקסימה מימי הביניים שיושבת על הנהר רנס (Rance). ישנו במקום שנקרא Residence Au Fil de L’eau. מדובר בדירת שלושה חדרים עם מטבח מאובזר ותצפית לנהר שענתה על כלל הציפיות שלנו. את הדירה מצאנו דרך אתר Booking.com.

dinan river reflection
הדירה שלנו השקיפה על הנהר של דינאן

איפה כדאי לאכול?

המסעדות המומלצות ביותר בהן אכלנו היו כולן בנאנט. פתחנו בארוחת בוקר ב-Sugar Blue Cafe. בית קפה עם אווירה נעימה, משחקים לילדים ואוכל מצויין. בצהריים בן זוגי הזמין לנו ארוחה במסעדת Restaurant l’instinct Gourmand. כדאי לדעת שארוחת הצהריים אצל הצרפתים מתקיימת רק בין השעות 12:00-14:00 כך שכדאי לתכנן את הלו”ז בהתאם. המסעדה היא כפי שכתוב מסעדת גורמה מעולה אך פחות מותאמת לילדים כך שהחוויה שם הייתה די מאתגרת. יש להם תפריט צהריים שכולל מספר קטן של מנות לבחירה. כך שאני ממליצה על המסעדה רק אם הילדים שלכם יחסית גמישים עם אוכל.

ארוחת בוקר ב-Sugar Blue Cafe

ביום למחרת הגענו לגמרי במקרה למסעדה איטלקית מעולה בשם Paola – Le Clan Des Mamma שנמצאת גם היא בנאנט ליד Les Machines de l’Île. המסעדה מציעה מבחר רחב של פסטות ופיצות וכמובן שהילדים וגם אני כחובבת אוכל איטלקי נהננו מאוד מהמנות. חייבת לציין שחווית השירותים שלהם גם היא מאוד מיוחדת. יש שם שורה של כוכבים איטלקיים וקליפים של מוזיקה עכשוית באיטלקית שמתנגנים בטלויזיה. חוויה יחודית ביותר :).

בנוסף למקומות האלה, הקרפ הצרפתי הוא מנת הדגל של המטבח הברטוני ולכן מומלץ מאוד לעצור לאכול בקרפרי מקומי באזור. בשונה מהמבחר הקיים בארץ של קרפים צרפתיים, תוכלו למצוא בברטאן מסעדות בהן התפריט כולו מוקדש לקרפ הצרפתי. התפריט לרוב כולל קרפים מלוחים מסוגים שונים וקרפים מתוקים לקינוח.

אטרקציות לילדים ולמבוגרים

נאנט

nantes square

בנאנט בילינו יום שלם, במהלכו ביקרנו בארמון הדוכסים (Château des Ducs de Bretagne) בו אפשר לטייל על גג הארמון עם תצפית נהדרת על חלקים שונים של העיר. שוטטנו ברחובות ובכיכרות היפות של העיר ולסיום הגענו לגולת הכותרת –הגנים הבוטניים של נאנט (Jardin des Plantes). מדובר בפארק גדול מלא בצמחים מסוגים שונים, בברווזים וציפורים, במתקני משחק ובמיצגים המשתלבים בטבע של הגן. הכניסה לפארק היא חופשית ואפשר להנות מישיבה בספסל או ללכת לאיבוד בפינות הקסומות שלו. חוויה נפלאה לילדים ולהורים!

הגנים הבוטניים של נאנט – גן עדן להורים ולילדים

אחת האטרקציות המפורסמות בנאנט היא ה-Les Machines de l’Île. מדובר במקום ששימש כמחסני הנמל של נאנט וכיום מלא באטרקציות מכניות שונות לילדים כמו הפיל המכני שיוצא לסיבוב באזור ועוד מכונות יחודיות ואמנותיות. אנחנו ביקרנו שם ביום גשום במיוחד כך שלא הצלחנו להגיע לכל האטרקציות במקום והנאתנו הייתה שנויה במחלוקת. עם זאת, שווה בהחלט לבדוק את המקום. לעומת זאת המסעדה האיטלקית Paola – Le Clan Des Mamma שהייתה ליד היתה מעולה כפי שציינתי קודם.

מון סן מישל

saint michele

מון סן מישל (Mont Saint Michele) הקסום הוא חצי אי שנמצא ליד חופי נורמנדי ובו נמצא מנזר וכפר מימי הביניים. המקום מתוייר מאוד והוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק”ו. היחודיות שלו היא בתופעת הגיאות והשפל שמתרחשת בו והופכת אותו פעמיים ביום לחלק מהיבשה ופעמיים ביום לאי מבודד. הצלחנו להגיע ולראות את האי בזמן הגיאות כשהוא מוקף כולו מים. המחזה היה מרהיב.

המנזר בסן מישל

אנחנו טילנו בכפר עם הילדים וטיפסנו למנזר מבלי להיכנס אליו. השמש הנעימה סיפקה לנו פיצוי הולם על הרוחות החזקות שנשבו ככל שטיפסנו למעלה.

דינאן

dinan streets

דינאן (Dinan) היא עיירה ימי ביניימית קסומה ומיוחדת. עשירה ברחובות קטנים ומרוצפים, בתי קפה, מסעדות קרפ (Creperie) וחנויות אמנות מקומית. נהננו מאוד לישון בה והקדשנו לה חצי יום של טיול בין רחובותיה הקסומים ולצד הנהר.

dinan street

Zoo and Castle Bourbansais

camel coat graphic tee outfit black denim

גן החיות והארמון הבורבונייזי היו אחד הגילויים המפתיעים והנפלאים של הטיול הזה. הארמון המרהיב עם הגנים, ובסמוך אליו גן החיות המקסים היו אטרקציה משמעותית גם עבורנו וגם עבור הילדים. מאחר וטיילנו בתקופת הסתיו הייתה שם שלכת נפלאה. המקום לא היה עמוס באנשים ונהננו לבלות בו את היום בין החיות ופינות החמד הקסומות שלו.

La Pointe du Grouin

pont du grouin

אם חשקה נפשכם בתצפית מרהיבה לאוקיינוס האטלנטי ובנופים סלעיים ופראיים אני ממליצה בחום על כף La Pointe du Grouin שנמצא ליד העיירה קנקל (Cancale). ניתן לעשות במקום טיול לאורך הכף, לצפות בציפורים ובימים בהם יש ראות טובה ניתן אף לראות מרחוק את המון סן מישל.

מה לבשתי

camel coat layers outfit

את המלתחה לטיול בברטאן תכננתי מראש באמצעות אפליקציית Cladwell. עוד על האפליקציה אפשר לקרוא בפוסט שלי על קניות בארון. מאחר וטיילנו באוקטובר והסתיו היה בשיאו התארגנתי לטיול לפי שיטת השכבות. עם חולצה ארוכה דקה או קצרה בתחתית ועליה הוספתי סוודר ומעיל או בלייזר לפי הצורך. טיפ שלי לטיול עם הילדים הוא לקחת פריטים נוחים ויומיומיים ולהוסיף פריט אחד או שניים שמשדרגים את ההופעה כמו אקססוריז, מעיל או בלייזר שנותנים מראה יותר מחוייט ואלגנטי.

בדרך כלל אנחנו לא נוהגים לעשות קניות בטיול עם הילדים משום שאין להם כל כך סבלנות לעניין. בטיול הזה הזמנתי מראש פריטים מרשת Other Stories & שאני מאוד אוהבת ואין להם חנויות באיזור הזה של צרפת. את ההזמנה עשיתי שבוע לפני הנסיעה והיא הגיעה לחנות הקרובה למלון בו שהינו.

camel coat graphic tee outfit

בסיכומו של דבר הטיול היה נפלא ומלא בחוויות נעימות וכיפיות לצד רגעים יותר מאתגרים. ברטאן היא אזור קסום ומיוחד ואני ממליצה בחום על ביקור בה עם הילדים או בחופשה למבוגרים בלבד 🙂

מוזמנת לשתף אותי אם גם את ביקרת בברטאן ואם יש לך טיפים נוספים לטיול שם!